poniedziałek, 7 czerwca 2010

Papryka faszerowana


Robiąc któregoś dnia zakupy na tak zwanym bazarku zobaczyłem piękne czerwone papryki z gatunku pomidorowych i od razu wiedziałem, że muszę je kupić i czymś nadziać. Okazało się, że poza ładnym regularnym kształtem są również mięsiste i słodkie, idealne do faszerowania. Na początku pomyślałem oczywiście o mięsie, ale szybko zapaliła mi się świeżo zainstalowana lampka kontrolna, która przypomniała mi, że „warzywa trzeba jeść” i skończyło się właśnie na nich. Trudno tu nawet mówić o jakimś specjalnym przepisie, po prostu nadziewamy papryki warzywami z dodatkiem ryżu i zapiekamy.



Przygotowanie: 
Zaczynamy jednak od ugotowania ryżu arborio, odcedzenia go i odstawienia. Następnie podsmażamy pokrojone w drobną kostkę warzywa, studzimy i mieszamy z ryżem, mozarellą, startym parmezanem i posiekaną świeżą bazylią, solą i pieprzem. Nakładamy farsz do papryk i wstawiamy do piekarnika na ok.  30 min.     
Gotowa papryka stanowi danie samo w sobie i nie wymaga żadnych dodatków. Ja podałem ją z czerwonym pesto, lekko rozrzedzonym oliwą z oliwek.   Składniki dla na trzy papryki
3 papryki pomidorowe
1/2 kubka ryżu arborio
1 cukinia
1 mały bakłażan
1 zwykła papryka
1 marchewka
1 duża cebula
1 kula mozarelli (125 g) pokrojonej w kostkę
3 łyżki startego parmezanu
3-4 łyżki posiekanej świeżej bazylii
kilka łyżek czerwonego Pesto
Proporcje dość względne, a wszystko zależy oczywiście od wielkości warzyw, ale z pewnością smaczniej i lżej będzie jeśli ryż będzie stanowił ich dopełnienie, a nie odwrotnie. Poza tym łatwiej będzie nam wymierzyć ilość farszu do wielkości nadziewanych papryk stopniowo go dodając. Jeśli jednak mimo wszystko nie uda się nam zmieścić wszystkiego w paprykach, pozostałość zawsze można zjeść.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz