czwartek, 31 marca 2011

Kostki kokosowe



Kolejny przepis ze „Złotej księgi czekolady”, tym razem na bardzo proste do wykonania kokosowe ciasteczka. Oczywiście trochę go zmodyfikowałem, bo w oryginale polewa była miętowa, a ponieważ wyjątkowo mięty w słodyczach nie lubię więc zastąpiłem ją polewą z białej czekolady. Dodałem też zamiast kakao mleczną czekoladę. Z czystym sumieniem polecam

Sposób przygotowania: 
 
W dużej misce wymieszać mąkę, wiórki kokosowe, cukier, czekoladę , proszek do pieczenia i sól. Do powstałej mieszanki dodać pokrojone w kostkę schłodzone masło i dokładnie wymieszać rozcierając, żeby powstały drobne gródki. Następnie równo rozprowadzić powstałą masę w formie wyłożonej papierem do pieczenia i piec ok. 25-30 min w temperaturze 180C. Po wyciągnięciu ostudzić polać polewą i po ponownym ostudzeniu pokroić na w kostkę. Na polewę; czekoladę rozpuścić w rondelku, dodać śmietankę, cukier puder, wymieszać.


Składniki na formę 25 x 25 cm:
 
150 g mąki
120 g wiórków kokosowych
100 g cukru
¾ tabliczki mlecznej czekolady
½ łyżeczki cukru do pieczenia
szczypta soli
180 g masła
Polewa:
70 g białej czekolady
4 łyżki słodkiej śmietanki
3 łyżki cukru pudru 

4 komentarze:

  1. Bardzo fajne przepisy o blogu nie wspomne.
    Szybkie w wykonaniu przepisy z "normalnymi" ogolnie dostepnymi przyprawami. Super
    Jedyne co mi ogromny problem sprawia to to Twoje ciemne tlo. Gdyby to mozna byloby zmienic:))) Pozdrawiam serdecznie Graszka

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio jeden z moich ulubionych blogów w sieci! Strasznie inspirują mnie te przepisy i czekam na więcej! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny!
    Baaaardzo dziękuję za ciepłe słowa, nie ma przecież lepszej nagrody za prowadzenie bloga niż one. Obiecuję, że starał się będę dalej.
    Pozdrawiam równie serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo, to nie dla mnie... za słodkie :-(

    OdpowiedzUsuń