wtorek, 5 lipca 2011

Krem z ziemniaków i porów z wędzoną rybą



To wprawdzie zupa na jesienne lub zimowe wieczory, ale w związku z tym, że ostatnimi czasy aura nas nie rozpieszcza postanowiłem zrobić ją właśnie teraz. Poza tym strasznie zasmakował mi ostatnio wędzony grenadier i cały czas kombinowałem tylko jakie danie z jego udziałem by tu przyrządzić  Oczywiście jeśli ktoś nie podziela mojego zachwytu grenadierem lub nie bardzo odpowiada mu w tym zestawie wędzona ryba może zamiast niej dodać np., sadzone jako przepiórcze i też będzie dobrze:)
 














Przygotowanie:

Ziemniaki obrać, pokroić w kostkę, zalać bulionem i gotować ok.10 min. W tym czasie udusić na maśle pokrojonego pora i dodać do ziemniaków. Gotować razem z jeszcze ok. 20 min i zmiksować blenderem na gładko. Przed miksowaniem warto jednak odłożyć trochę ziemniaków i odlać trochę wywaru, żeby później móc w razie potrzeby wyregulować ostateczną gęstość zupy. Kiedy krem jest już gotowy należy przetrzeć go przez sito w celu  uzyskania gładkiej i aksamitnej konsystencji. Na końcu przyprawić solą i pieprzem, dodać kawałki ryby, kilka kropel oliwy z oliwek i posiekany szczypiorek. 















Składniki dla 4-6 osób:

500g ziemniaków
500 g obranych porów
1 litr wywaru warzywnego
½ kubka słodkiej śmietanki (18%)
150-200 g wędzonego grenadiera lub innej ryby
2 łyżki szczypiorku
2 łyżki masła
oliwa z oliwek EV
sól, pieprz

6 komentarzy:

  1. Pyszna zupa, pięknie podana! Jak zawsze wspaniały przepis ;) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmm, ja bym chyba sie nie skusiła...

    OdpowiedzUsuń
  4. Mamamarzyniu a co w tym takiego odpychającego?
    Nie lubisz wędzonych ryb czy nie pasują Ci do tego zestawu?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ty Agnieszko jak zwykle strasznie dla mnie łaskawa:) Pozdrawiam równie serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniala zupa - polecam niezdecydowanym!

    OdpowiedzUsuń