sobota, 9 października 2010

Wątróbka z królika na sposób grecki


Brzmi trochę egzotycznie, a może nawet pretensjonalnie, ale co ja poradzę na to, że przepis pochodzi z kuchni greckiej, a w sklepie nie było wątróbki cielęcej tylko z królika. Nigdy wcześniej z wątróbką króliczą do czynienia nie miałem, a tu okazało się, że jest dość łatwo dostępna, ale przede wszystkim wyjątkowo smaczna i dlatego polecam ją wszystkim którym do tej pory tej części zwierzęcia nie tolerowali, bo uważam, że różni ją wiele od świńskiej, kurzej lub cielęcej. I to nie tylko sposób jej przyrządzenia miał wpływ na smak, bo zrobiłem ją również klasycznie, z jabłkiem i z majerankiem, co dało ten sam dobry efekt. Oryginalnie w przepisie, który trochę zmodyfikowałem podana była na makaronie jako danie główne, ale jakoś kluchy mi do tego dania nie pasowały i zrobiłem z tego przystawkę na grzance. Wybór należy do Was.



Przygotowanie:

Wątróbkę oczyścić z błon i obtoczyć dokładnie w mieszance mąki i papryki i smażyć na patelni klika minut w zależności od wielkości kawałków, na końcu lekko posolić i odstawić w ciepłe miejsce. Na patelnie ma której smażyliśmy wątróbki wlewamy wino, sok z pomarańczy, miód i gotujemy kilka 2-3 min na dużym ogniu redukując płyn przynajmniej o połowę. Zmniejszamy ogień, dodajemy, natkę pietruszki, oregano i przyprawiamy solą i pierzem. Wykładamy na grzankę z pieczywa tostowego lub ciabatę i ozdabiamy ugotowaną skórką z pomarańczy.

Składniki dla dla dwóch osób:

kilka kawałków wątróbki z królika
Sok z jednej pomarańczy i trochę skórki
2 łyżki mąki
1 łyżka słodkiej papryki w proszku
150 ml czerwonego wina
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
2 łyżki posiekanego świeżego oregano
1 łyżka miodu
kilka łyżek oliwy z oliwek
pieczywo tostowe
garstka sałaty do podania

2 komentarze:

  1. niestety u mnie wątróbka z królika nie do dostania więc pozostaje mi uwierzyć na słowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne :) zrobilam

    OdpowiedzUsuń