wtorek, 20 kwietnia 2010

Taco z dorszem


Trzymając się hasła przewodniego wszystkich zasad zdrowego odżywiania, że ryby trzeba jeść, zakupiłem świeżego dorsza, a ponieważ miałem w domu kukurydziane tortille padło na meksykańskie taco. Żaden specjalny przepis to to nie jest, bo danie powstało jako efekt improwizacji, ale wyszło na tyle smaczne, że postanowiłem je zaprezentować.


Przygotowanie:

Rybę pokroiłem na małe kawałki i zamarynowałem w soku z limonki, soku owocowym, kolendrze, kminku, oregano i chilli na jakieś 15-30 min. Wyciągnąłem z marynaty, usmażyłem na patelni i nałożyłem do tortilli wraz sałatą pomidorem i papryką. Podałem z salsą pomidorową i kwaśną śmietaną i marynowanymi papryczkami jalapeno.


Składniki dla dwóch osób

Filet z dorsza ok. 200g
4 kukurydziane tortille
1 ząbek czosnku drobno posiekany
łyżeczka kminku
łyżeczka suszonego oregano
łyżeczka chilli w proszku
sok z jednej limonki
1/2 kubka soku z ananasa lub pomarańczy
½ dużej papryki
1 pomidor, pokrojony
kilka liści zielonej sałaty
2 łyżki posiekanej kolendry
2 łyżki oleju do smażenia.


Moja wersja salsy pomidorowej:

Świeże pomidory opiec na grillu lub w piekarniku, tak aby się lekko przypaliły.
Ostudzić, obrać ze skórki i drobno pokroić. Dodać sok z limonki, cukier, posiekaną kolendrę, papryczkę chilli i szczyptę cynamonu. Odstawić do lodówki, najlepiej na całą noc, ale dobre i kilka godzin. Usunąć przed podaniem nadmiar wody jaka wydostanie się z pomidorów. Polecam wypić, bo sok ten jest bardzo smaczny i orzeźwiający.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz