wtorek, 6 lipca 2010

Rigatoni z grillowanymi warzywami


Oto jedno z dań będące dobrym przykładem ekonomii w kuchni. Dzień wcześniej miałem na kolacji gości i na przystawkę podałem między innymi grillowanie warzywa, których trochę mi pozostało. Postanowiłem więc zrobić potrawę, która pozwoli mi  je wykorzystać, a ponieważ zawsze mam zapas różnych makaronów padło właśnie na makaron. Jeśli takich pozostałości akurat nie macie, nie widzę nic prostszego jak tylko zgrillować trochę warzyw, choćby na grillowej patelni.

Przygotowanie:

Tak więc mając już główny składnik wstawiamy wodę na makaron. Kiedy go już wrzucimy, na rozgrzanej patelni z oliwą z oliwek przygotowujemy podobną bazę jak do „olio aglio”, czyli smażymy na dobrej oliwie z oliwek czosnek, pamiętając, żeby go nie przypalić, a następnie dodajemy pokrojone warzywa. Podgrzewamy, doprawiamy solą, pieprzem i posikaną drobno świeżą bazylią i dodajemy na koniec przed samym wymieszaniem z makaronem obrane ze skórki i pokrojone w grubą kostkę pomidory. Posypujemy parmezanem i gotowe. Podawanie w tym przypadku składników i proporcji wydaje mi się zbędne, ile macie warzyw tyle dajcie i jeśli okaże się, że jest ich prawie tyle samo co makaronu to danie będzie jeszcze smaczniejsze, jeśli macie ich bardzo mało, też się nie przejmujcie, w końcu „olio aglio” też jest dobre.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz