środa, 5 maja 2010

Kurczak z kurkami


Cóż może być prostszego niż usmażony filet z kurczaka. Niekoniecznie musi on oznaczać kawałek kotleta w panierce podanego z frytkami i sałatką coleslaw, choć i taki zestaw lubię. Niestety, jak się ma „skłonności” to tego typu dania stanowią rzadkość i trzeba je zastępować lżejszymi. Poza tym ile można jeść kurczaka z frytkami, zwłaszcza kiedy rozpoczyna się sezon na kurki, które kuszą swoim pięknym żółciutkim kolorem. Mnie też skusiły, kupiłem od razu i kompletnie bez pomysłu co z nimi zrobić. W domu znalazła się pierś z kurczaka i już było wiadomo.

Przygotowanie:

Filet z kurczaka oczyściłem i obtoczyłem w mieszance przypraw (cząber, lubczyk, estragon, tymianek) i pozostawić na godzinkę w lodówce. Następnie wyciągnałem, obsypałem solą i pieprzem i wrzuciłem na rozgrzaną patelnię grillową, grilla, lub zwykłą patelnię, przyrumieniłem z obu stron i wsadziłem do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 10 min. W przypadku braku pieca można obróbkę termiczną dokończyć na patelni. W tym czasie oczyszczone grzyby podsmażyłem na oliwie z oliwek wraz z paskami dymki, posoliłem, popieprzyłem, dodałem łyżkę sosu sojowego i dusiłem na małym ogniu kilka minut do wyciagnięcia z pieca kurczaka. Wiadomo, że kurki bardzo lubią śmietanę i jeśli ktoś nie musi liczyć kalorii czy po prostu chce zaszaleć to śmiało, najlepsza do tego celu będzie słodka 18-stka. Wyciągnąłem i pokroiłem filet w w wachlarzyk, położyłem na nim kurki i polałem sosem. Podałem akurat z sałatą, ale jeśli ktoś ma ochotę, biały ryż będzie tu dobrze pasował.

Składniki 2 porcje :

dwa filety z kurczaka15 dkg kurek
cebulka dymka
zioła: estragon, cząber, lubczyk, tymianek
1 łyżka sosu sojowego
sól, pieprz
sałata  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz